בקשה למתן צו ירושה

בקשה למתן צו ירושה

החל מ- 1,500* ₪

חלוקת רכושו של אדם שהלך לעולמו ולא השאיר אחריו צוואה, תבוצע בהתאם להוראות חוק הירושה.

על מנת שהיורשים יוכלו לקבל לידיהם את חלקם בירושה, עליהם לקבל "צו ירושה" המפרט מיהם היורשים ולאיזה חלק מהירושה זכאי כל אחד מהם.

את הבקשה למתן צו ירושה רשאי להגיש כל אחד מהיורשים החוקיים לרשם לענייני ירושה.

בתום הטיפול בבקשה למתן צו ירושה יינתן צו הירושה או שההכרעה בבקשה תועבר לבית המשפט לענייני משפחה.

מה התהליך כולל

ליווי מלא על ידי עורך דין מומחה בתחום ירושות
תהליך פשוט ומהיר
ליווי מלא בכל שאלה לפני התהליך, במהלכו ואחרי
ריכוז כל המסמכים הדרושים
אימות חתימה (נדרש רק אחד היורשים) פשוט וקל
שקיפות במחיר
ניתן בתנאים מסוימים להגיש בקשה לצו ירושה דרך האינטרנט
לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קוואזי במר מודוף

שאלות ותשובות

כן. בקשה למתן צו ירושה כרוכה בתשלום של שתי אגרות. את תשלום האגרות ניתן לבצע באופן מקוון באמצעות שירות התשלומים הממשלתי או בבנק הדואר באמצעות שוברים אותם ניתן לקבל בעמדות קבלת הקהל במשרדי הרשם לענייני ירושה או באמצעות כרטיסי אשראי בעמדות התשלום האוטומטיות שמוצבות בעמדות קבלת הקהל במשרדי הרשם לענייני ירושה.
לא. כיום ניתן להגיש את הבקשה לצו ירושה באופן עצמאי וללא סיוע של עורך דין. יחד עם זאת, הניסיון מלמד שהגשת הבקשה בסיוע עורך דין שזה תחום עיסוקו העיקרי, תמנע טעויות וליקויים בהגשת הבקשה למתן צו ירושה ותקצר את פרק הזמן שיחלוף מיום הגשת הבקשה ועד לקבלת צו הירושה.
אם איבדתי את צו הירושה, מה עליי לעשות כדי לקבל העתק שלו?
אתה יכול להגיש בקשה לקבלת העתק דיגיטלי של צו הירושה. את הבקשה יש להגיש באופן מקוון ב"אתר הרשם לענייני ירושה online". ההעתק הדיגיטלי של צו הירושה יישלח אליך למייל. השירות כרוך בתשלום אגרה.
אם הבקשה למתן צו ירושה הוגשה באופן מקוון, תקין וצורפו אליה כל המסמכים הנדרשים, הטיפול בה יארך כ – 40 ימים.
צו הירושה נחתם ומונפק באופן דיגיטלי (קובץ PDF). צו הירושה הדיגיטלי יישלח למייל של עורך הדין שטיפל בבקשה או למייל של מגיש הבקשה כעבור כ- 40 ימים מיום הגשת הבקשה. עם קבלת צו הירושה הדיגיטלי מומלץ לשמור עותק ממנו במחשב האישי על מנת שיתאפשר לעשות בו שימוש ולהציגו לכל גורם בעת הצורך. שים לב, הרשם לענייני ירושה לא מנפיק עוד צווי ירושה מודפסים וכמו כן לא ניתן לקבל העתק של צו הירושה במשרדי הרשם לענייני ירושה.
יש לכם שאלה? צריכים עזרה?

הדרך הכי פשוטה, יעילה ובטוחה למה שבאמת חשוב

בקשה למתן צו ירושה - כל מה שרציתם לדעת

כאשר אדם נפטר מבלי שהותיר צוואה אחריו, על בני משפחתו להגיש בקשה למתן צו ירושה על מנת שיוכלו לקבל לידיהם את חלקם בעזבונו. צו ירושה הוא מסמך המפרט כיצד יחולקו כל הנכסים והכספים של המנוח בין יורשיו החוקיים, וזאת בהתאם לדיני הירושה במדינת ישראל. במדריך זה נסביר כיצד יש לפעול על מנת להגיש בקשה למתן צו ירושה, מי זכאי להגישה, לאיזה גורם מגישים אותה, ועוד פרטים נוספים שחשוב להכיר כשמתעורר בכך הצורך.

ההליך המפורט כאן יתמקד בהגשת הבקשה למתן צו ירושה לרשם לענייני ירושה. יחד עם זאת, בחלק מהמקרים ניתן להגיש את הבקשה למתן צו הירושה לבית הדין הדתי בהתאם לדתו של המוריש.

תוכן עניינים

כמה מילים על משמעות המושג "ירושה"

מה זה צו ירושה ומתי הוא עשוי להידרש?

למה נדרש צו ירושה ומה משמעותו בפועל?

מי רשאי להגיש בקשה צו ירושה?

לאיזה גורם יש להגיש בקשת ירושה?

באילו נכסים נועדה לטפל בקשה לצו ירושה?

במה כרוכה הגשת בקשה לצו ירושה?

כך תגישו בקשה לצו ירושה - שלב אחר שלב

הגשת בקשה למתן צו ירושה באינטרנט

כיצד להגיש בקשה לצו ירושה באופן אישי

מה קורה לאחר הגשת בקשה לצו ירושה?

מתי בקשה לצו ירושה תטופל בבית דין לענייני משפחה?

האם כדאי להגיש בקשה לצו ירושה לבד? סיפור מקרה

על היתרון בייצוג משפטי בהגשת בקשת צו ירושה

בקשה לצו ירושה - כל מה שרציתם לדעת: סיכום

כמה מילים על משמעות המונחים "עיזבון","ירושה", "צו ירושה ו"צו קיום צוואה"

המונח עיזבון כולל את כל נכסיו של אדם שהלך לעולמו – נכסי מקרקעין, נכסיםכספים, תכשיטים ועוד. לאחר מותו של אדם כל עיזבונו עובר בירושה ליורשיו החוקיים. כאשר אדם שהלך לעולמו השאיר אחריו צוואה תקינה, עזבונו יחולק בין בהתאם להוראותיו בצוואה, במקרה כזה הירושה מכונה "ירושה על פי צוואה". לעומת זאת, אם המנוח לא השאיר אחריו צוואה, עיזבונו יחולק על פי הוראות חוק הירושה, במקרה כזה הירושה מכונה "ירושה על פי דין".

בשני המקרים, חלוקת עזבונו של המנוח מתבצעת בהתאם להוראות החוק והפסיקה העדכניים,  ולכן במקרים שבהם נוצרת אי בהירות לגבי חלק מעיזבונו יתכן מצב שבו אחר חלק מעיזבונו יינתן צו קיום צוואה,  ואחר יתרת עיזבונו יינתן צו הירושה.

מה הוא צו ירושה ומתי נזדקק לו?

צו ירושה הוא מסמך משפטי מחייב בעל תוקף של פסק דיןשניתן  על ידי הרשם לענייני ירושה או בית המשפט,  ומסדיר את חלוקת עזבונו של אדם שהלך לעולמו ולא השאיר אחריו צוואה תקינה.  בצו הירושה מצויינים פרטי היורשים (שם ומספר תעודת זהות) וחלקו היחסי של כל אחד מהם בעיזבון.

כאמור בצו הירושה מצוינים פרטי היורשים וחלקו של כל אחד מהם בעיזבון. רק לאחר קבלת צו ירושה מהרשם לענייני ירושה או מבית המשפט, יוכלו היורשים לממש ולקבל לידיהם את חלקם בעיזבון.   צו ירושה נותר בתוקף ללא הגבלת זמן, אלא אם כן יבוטל או ישונה על ידי הרשם לענייני משפחה או על ידי בית המשפט. לפיכך, הלכה למעשה, אין התיישנות לצו ירושה לאחר שניתן.

מי רשאי להגיש בקשה צו ירושה?

על פי חוק הירושה, כל בעל עניין בעיזבון של אדם שהלך לעולמורשאי להגיש בקשה לצו ירושה, זאת בין אם מדובר ביורשיו הטבעיים של המנוח, כגון בן/בת זוגו, ילדיו וקרובי  משפחתו האחרים ובין אם מדובר בגורם בעל אינטרס לגיטימי בעיזבון שאין לו קרבת דם  למנוח - כגון נושה שהמנוח היה חייב לו כספים.

לאיזה גורם יש להגיש את הבקשה למתן צו ירושה?

את הבקשה למתן צו ירושה יש להגיש לאחת מחמש הלשכות של הרשם לענייני ירושה הפרוסות ברחבי הארץ, או לבית הדין הדתי הרלוונטי על בסיס דתו של המנוח.

לאיזו מלשכות הרשם לענייני ירושה יש להגיש את הבקשה?

את הבקשה למתן צו ירושה יש להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה הנמצאת בשטח השיפוט בו התגורר המוריש בשעה שהלך לעולמו, או ללשכת הרשם  לענייני ירושה שבאזור סמכותו נמצאים חלק מנכסי העיזבון, אם המוריש התגורר בחו"ל בשעת מותו.

באילו נכסים נועדלטפל צו הירושה?

כפי שציינו קודם, בקשה למתן צו ירושה מוגשת על ידי בעלי עניין בעזבונו של אדם שהלך לעולמו, במקרים בהם המנוח לא השאיר אחריו צוואה כשרה, יחד עם זאת, חשוב לציין שצו ירושה מצהיר על זהות יורשיו של המנוח וחלקיהם בעיזבון, אך אינו מפרט את נכסי העיזבון, ערכם של נכסי העיזבון וכו'.

חשוב לדעת !!!

צו ירושה וצו קיום צוואה אמורים לחול על כלל נכסי העיזבון, יחד עם זאת במקרים בהם בצוואה שהותיר אחריו המנוח הוא לא התייחס  לכלל נכסיו, הרשם לענייני ירושה יתן הן צו ירושה והן צו קיום צוואה - צו ירושה אחר  הנכסים אליהם המנוח לא התייחס בצוואתו, ואילו אחר הנכסים הכלולים בצוואתו יינתן צו קיום צוואה. 

 

כיצד ניתן להגיש את הבקשה לצו ירושה ואילו מסמכים יש לצרף אליה?

את הבקשה למתן צו ירושה ניתן להגיש שני אופנים:

באופן מקוון או באופן ידני בלשכת הרשם לענייני ירושה

כאשר מגישים את הבקשה למתן צו ירושה באופן ידני יש להגישה ללשכת הרשם לענייני ירושה שנמצאת בשטח השיפוט בו התגורר המוריש בעת מותו, או ללשכת הרשם  לענייני ירושה שבאזור סמכותו נמצאים חלק מנכסי העיזבון במקרה שהמוריש התגורר בחו"ל בעת מותו.

בשני האופנים, על מגיש הבקשה למתן צו ירושה לצרף העתקי "הודעה ליורש על פי דין" כשהן חתומות  על ידי כל אחד מהיורשים שכלולים בבקשתו למתן צו ירושה.

במסגרת ה"הודעה ליורש על פי דין" מעדכן מגיש הבקשה באופן אישי את כל היורשים הכלולים בבקשתו כי בכוונתו להגיש בקשה למתן צו ירושה אחר המנוח, ואיזה חלק מהעיזבון מקבל ההודעה צפוי לרשת.

על מנת למנוע עיכובים במתן צו הירושה, מומלץ לערוך את "ההודעה ליורש על פי דין" על טופס של משרד המשפטים אשר ערוך בהתאם לתקנות הירושה ומכונה "הודעה ליורש על פי דין".

בנוסף, אם אחד מהיורשים מבקש לוותר על חלקו בעיזבון (כולו או מקצתו), יש לצרף לבקשה לצו ירושה "תצהיר הסתלקות מעיזבון" עליו חתם המבקש להסתלק מהעיזבון בפני עורך דין.

חשוב לזכור, שהיות שהתנאים להסתלקות מהעיזבון שקבועים בסעיף 6  מורכבים והיות שבדרך כלל בתי המשפט לא מאפשרים לבטל הסתלקות מהעיזבון לאחר שהיא נעשתה, מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין לפני שמקבלים החלטה בעניין זה.

 

חשוב לדעת!!!

· כאשר מגיש הבקשה לצו ירושה מיוצג על ידי עורך דין, חובה להגיש את הבקשה באופן מקוון.

· הגשת הבקשה למתן צו ירושה כרוכה בתשלום אגרה עבור הגשת הבקשה ובתשלום עבור הוצאות פרסום הבקשה בעיתונות היומית וברשומות. 

· בהגשה מקוונת של בקשה לצו ירושה האגרה בגין הגשת הבקשה נמוכה ב- 15% מהאגרה בגין הגשת הבקשה באופן ידני.

· לבקשה לצו ירושה שמוגשת באופן ידני חובה לצרף את אישורי תשלום האגרה, ואילו כאשר הבקשה תוגש באופן מקוון, תשלום האגרה יעשה במהלך מילוי טופס הבקשה.

· בן זוגו, ילדו, אביו, אמו או אחיו של אדם שמת עקב מלחמה, פעולות איבה או במהלך שירותו הצבאי פטורים מתשלום האגרה.

· כאשר למוריש היתה תעודת זהות ישראלית והוא הלך לעולמו בישראל אין צורך לצרף תעודת פטירה. יחד עם זאת, במקרים בהם המוריש בעל תעודת זהות ישראלית  אך הלך לעולמו בחו"ל, יש לעדכן במרשם האוכלוסין את דבר מותו בטרם הגשת הבקשה למתן צו ירושה.

· במקרים בהם לאחר מותו של המוריש נפטרו יורשים נוספים, חובה לצרף לבקשה תעודת פטירה של כל יורש שנפטרלאחר המוריש.

כמה זמן יחלוף מיום הגשת הבקשה למתן צו ירושה באופן מקוון ועד לקבלת צו הירושה?

אם הבקשה לצו ירושה תוגש בהתאם לתקנות הירושה ולהנחיות הרשם לענייני ירושה, אזי מיום הגשת הבקשה למתן צו הירושה ועד לקבלת צו הירושה בפועל יחלפו 40  ימים.

במקרים בהם ידרוש הרשם לענייני ירושה השלמת מסמכים או פרטים בנוגע לבקשה, יעוכב הטיפול בבקשה ויארך יותר מ 40 ימים, לכן מומלץ לא להתעכב במענה לדרישת הרשם לענייני ירושה להשלמת מסמכים או פרטים.

קיימים מקרים נוספים בהם יחול עיכוב ארוך יותר במתן הצו. לדוגמא, במקרה שתוגש התנגדות לבקשה, הדיון וההכרעה בבקשה יועברו לבית המשפט לענייני משפחה והעיכוב במתן הצו יתארך בהתאם למורכבות ההליך המשפטי שיתקיים.

 

חשוב לדעת !!!

ניתן לעקוב אחר מצב הטיפול בבקשה למתן צו ירושה שהוגשה באתר הרשם לענייני ירושה בקישור:

 https://inheritance.justice.gov.il/RashamYerusha/#/bakashot

כיצד נקבל את צו הירושה?

החל משנת 2018 הרשם לענייני ירושה מנפיק את צווי הירושה וחותם עליהם באופן דיגיטלי[ ות צו הירושה הדיגיטלי החתום הוא שולחלכתובת הדוא"ל שציין מבקש הצו בבקשה למתן צו ירושה שהגיש.

חשוב לדעת!!!

· למרות שצו הירושה נשלח באופן אוטומטי גם לגופים ממשלתיים, לבנקים, לחברות ביטוח ועוד, שמירה על העתק של צו הירושה כקובץ במחשב, יקל בהעברתו לכל גורם שיבקש, שכן מבחינה משפטית הקובץ שקול לצו הירושה שניתן בעבר על דף נייר חתום.

· את צו הירושה הדיגיטלי ניתן לקבל גם ב"אזור אישי ממשלתי" בקישור: https://my.gov.il/landing/

· בקשה לקבלת העתק דיגיטלי מצו ירושה או צו קיום צוואה ולקבלת העתק צו דיגיטלי בחיתום אפוסטיל ניתן לקבל גם בקישור:

https://www.gov.il/he/service/inheritance_digital_order

כך תגישו בקשה לצו ירושה באופן מקוון - שלב אחר שלב

כדי לקבל צו ירושה באופן מקוון, יש צורך למלא טופס מקוון ומובנה, במסגרתו תידרשו לענות על סדרה שאלות שקשורות במוריש וביורשיו, להעלות לטופס המקוון מסמכים שונים, ולבסוף על מגיש הבקשה לחתום על הצהרה ולשלם אגרה בגין הגשת הבקשה ודמי פרסום עבור פרסום דבר הגשת הבקשה בעיתונות היומית וברשומות.

המדינה מעודדת את הגשת הבקשה למתן צו ירושה באופן מקוון על ידי מתן הנחה בשיעור של 15% באגרת הבקשה ובהנפקת הצו בזמן קצר יותר. יחד עם זאת, תנאי להגשת הבקשה  באופן מקוון הוא שהמבקש הוא יורש של המוריש או יורש של יורש של המוריש שמת לאחר המוריש.

למרות שכיום החוק מאפשר להגיש את הבקשה למתן צו ירושה באופן עצמאי, מומלץ להסתייע בעורך דין שמתמחה בדיני הירושה והצוואת לצורך הגשת הבקשה, וזאת מכיוון שכל טעות בהגשת הבקשה תגרום לעיכוב במתן צו הירושה.

להלן פירוט השלבים בהגשת הבקשה למתן צו הירושה והמסמכים שחובה לצרף לבקשה:

  1. תחילה מומלץ להכין מסמכים ולשמור אותם במחשבכם האישי. להלן פירוט המסמכים:
    • תעודת פטירה של המוריש (רק אם המוריש נפטר בחו"ל).
    • תעודת פטירה של כל יורש של המוריש שנפטר אחריו.
    • אישורי משלוח בדואר רשום של " הודעה ליורש על פי דין", לפיה מגיש הבקשה הודיע לכל היורשים על כוונתו להגיש בקשה למתן צו ירושה, לחילופין אישור על כך שמגיש הבקשה הודיע לכל היורשים כי בכוונתו להגיש בקשה למתן צו ירושה.
    • במידה ואחד מהיורשים מבקש לוותר על חלקו בעיזבון, יש לצרף "תצהיר הסתלקות" עליו חתם היורש שמבקש לוותר על חלקו בעיזבון בפני עורך דין.
  2. לאחר שהכנתם את כל המסמכים יש להיכנס לאתר הרשם לענייני ירושה בקישור:

https://www.gov.il/he/service/inheritance_order

  1. לאחר שנכנסתם לאתר ליחצו על "להגשת הבקשה".
  2. מלאו את הטופס המקוון של הבקשה למתן צו ירושה, וענו על השאלות בהתאם להנחיות המובנות בו.

כך תגישו בקשה לצו ירושה באופן ידני - שלב אחר שלב

אף שהשיטה המקוונת היא כיום הדרך הנוחה והיעילה ביותר להגשת הבקשה למתן צו ירושה, יש כאלה שמעדיפים להגיש את הבקשה  באופן ידני. ישנם גם מקרים בהם לא ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון, כך לדוגמא כאשר מגיש הבקשה אינו יורש של המוריש או יורש של יורש של המוריש שמת אחריו, או כאשר הבקשה מוגשת באמצעות עורך דין.

תהליך הגשת הבקשה לצו ירושה באופן ידנידומה לתהליך הגשת הבקשה באופן מקוון, אלא שהגשת הבקשה באופן ידני מחייבת את מבקש הצו:

  • להגיש את הבקשה בארבעה עותקים (מקור+ 3עותקים) על גבי טופס ידני שערוך על פי תקנות הירושה (טופס 1 (תקנה 14 (א)).
  • לצרף לבקשה את כל המסמכים המקוריים הנדרשים.
  • לחתום על התצהיר שבטופס בפני עו"ד או נוטריון.
  • לצרף לבקשה אסמכתאות שמוכיחות כי שילם את אגרת פתיחת הבקשה ואת הוצאות פירסומה בעיתונות היומית וברשומות.

 

אילו מסמכים יש לצרף כשמגישים את הבקשה למתן צו ירושה באופן ידני ?

  • תעודת פטירה של המוריש (רק אם המוריש נפטר בחו"ל).
  • תעודת פטירה של כל יורש של המוריש שנפטר אחריו.
  • אישורי משלוח בדואר רשום של " הודעה ליורש על פי דין", לפיה מגיש הבקשה הודיע לכל היורשים על כוונתו להגיש בקשה למתן צו ירושה, לחילופין אישור על כך שמגיש הבקשה הודיע לכל היורשים כי בכוונתו להגיש בקשה למתן צו ירושה.
  • במידה ואחד מהיורשים מבקש לוותר על חלקו בעיזבון, יש לצרף "תצהיר הסתלקות" עליו חתם היורש שמבקש לוותר על חלקו בעיזבון בפני עורך דין או נוטריון.

את הבקשה למתן צו ירושה יש להגיש ללשכת הרשם לענייני ירושה הנמצאת בשטח השיפוט בו התגורר המוריש בשעת מותו או במקרים בהם המוריש התגורר בחו"ל בשעת מותו - ללשכת הרשם  לענייני ירושה שבאזור סמכותו נמצאים חלק מנכסי העיזבון.

מה קורה לאחר הגשת בקשה לצו ירושה?

  1. לאחר הגשת הבקשה למתן צו ירושה, מזכירות הרשם לענייני ירושה תבחן את הבקשה, ואם תמצא כי היא תקינה - כלומר הוגשה בהתאם להנחיות, צורפו אליה כל המסמכים הנדרשים והאגרה ודמי הפרסום שולמו, יעבירו אותה לפרסום בעיתונות היומית וברשומות, ולבחינה של היועצים המשפטיים של הרשם לענייני ירושה.
  2. היועצים המשפטיים של הרשם לענייני ירושה יבחנו את תקינות הבקשה מבחינה משפטית, אם הם ימצאו שהבקשה תקינה מבחינה משפטית, הם יעבירו אותה לחתימת הרשם לענייני ירושה.

במידת הצורך, היועצים המשפטיים של הרשם לענייני ירושה ייפנו למבקש על מנת שישלים פרטים או מסמכים  חסרים או יפנו את הבקשה לתגובת היועץ המשפטי לממשלה.

  1. אם הרשם לענייני ירושה ימצא שאינו מוסמך לתת את צו הירושה או אם תוגש התנגדות לבקשה על ידי גורם כלשהו, יועבר הטיפול בבקשה לבית המשפט לענייני משפחה.

 

חשוב לדעת !!!

· אם מבקש צו הירושה נדרש להשלים פרטים או להשלים מסמכים, עליו להגישם באמצעות מערכת "הרשם לענייני ירושה  on line" בקישור: https://inheritance.justice.gov.il/RashamYerusha/#/home

· עיכוב במענה לדרישת הרשם לענייני ירושה להשלמת פרטים או מסמכים, יעכב את הטיפול בבקשה ואף עלול להביא לסגירת התיק ללא מתן צו ירושה.

· ככלל צו הירושה ינתן בתוך 40 ימים מיום הגשת הבקשה.

· במקרים שבהם הבקשה למתן צו הירושה הועברה לתגובת היועץ המשפטי לממשלה, צו יינתן בתוך 50 ימים מיום הגשת הבקשה.

·       כיום צו הירושה הוא צו דיגיטלי והוא נשלח לכתובת הדוא"ל שציין המבקש בבקשה למתן צו הירושה. הרשם לענייני ירושה לא מנפיק עוד צווים מודפסים.

·       צו הירושה הדיגיטלי נשלח במקביל גם למשרדי ממשלה, בנקים, חברות ביטוח ועוד, ובכך מצמצם את הדרישה להציגו בעת פניה לגופים אלה. יחד עם זאת, מומלץ לשמור את צו הירושה כקובץ במחשבכם האישי למקרים בהם תידרשו להציגו.

·       במקרים בהם מנוח לא התייחס לכלל נכסיו בצוואה שהותיר אחריו,   הרשם לענייני ירושה יתן צו קיום צוואה רק אחר הנכסים הכלולים בצוואתו, ואילו  אחר הנכסים אליהם המנוח לא התייחס בצוואתו יינתן צו ירושה.

 

מתי הטיפול בבקשה למתן צו ירושה יועבר לבית המשפט לענייני משפחה?

סמכותו של הרשם לענייני ירושה לתת צווי ירושה מוגבלת,  ולכן בחלק מהמקרים הוא יעביר הדיון וההכרעה בבקשה לצו ירושה לבית המשפט לענייני משפחה.

המקרה הנפוץ ביותר הוא כאשר מוגשת התנגדות לבקשה לצו הירושה. על פי רוב, בקשות מסוג זה מוגשות על ידי אדם שטוען שהוא מחזיק בצוואה, אדם שטוען כי מגיש הבקשה לא כלל אותו בבקשה על אף קירבתו למנוח ועוד.

רשימת התנאים המלאב שבהתקיים אחד מהם (או יותר), יעביר הרשם לענייני ירושה את הדיון וההכרעה בבקשה לבית המשפט לענייני משפחה, קבועה בסעיף 67א לחוק  הירושה.

האם כדאי להגיש בקשה לצו ירושה לבד? סיפור מקרה

עליו של עסק משגשג, שהעסיק את בני משפחתו בעסק הלך לעולמו באופן מפתיע. עם מותו, הבנק הקפיא את כלל הפעילות הכספית בחשבונות הבנק ובפקדונות שלו ושל העסק, והתנה את חידוש הפעילות הכספית בהצגת צו ירושה או צו קיום צוואה. גם ניסיונה של ביתו, אשר במשך שנים ניהלה את העסק, לפנות אל הבנק בבקשה שיאפשר לה לבצע פעולות בסיסיו בחשבון של העסק כדוגמת תשלום משכורות לעובדים, תשלומים לספקים ועוד, נדחתה.

הבת סברה שהגשת הבקשה למתן צו ירושה היא עניין של מה בכך ולכן הגישה את הבקשה בעצמה ללא סיוע של עורך דין.

כעבור זמן מה קיבלה הבת מכתב בו דרש הרשם לענייני ירושה מהבת הבהרות והשלמת מסמכים. מטבע הדברים, הטיפול במענה למכתב הדרישה והשלמת המסמכים היו כרוכים בדחיית מתן הצו, כאשר בכל אותה העת העסק היה משותק לחלוטין מבחינה כלכלית, ועובדי העסק (לרבות בני המשפחה שהועסקו בו) וספקיו נותרו ללא מקורות הכנסה.

מקרה זה, ממחיש עד כמה שכירת שירותיו של עורך דין המתמחה בענייני צוואה וירושה, חיונית בעת הגשת בקשה לצו ירושה.

הכנת הבקשה למתן צו ירושה על ידי עורך דין שתחום התמחותו צוואות וירושות תבטיח כי הבקשה תוגש בתוך זמן קצר, תנוסח היטב ויצורפו אליה כל המסמכים הנדרשים.

גם במקרים בהם ידרש מבקש הצו להבהיר עניינים או להשלים מסמכים בנוגע לבקשה, ייצוג על ידי עורך דין מיומן ומקצועי יאפשר למלא אחר כל דרישה בקלות וביעילות, ולמעשה יאפשר את קבלת צו הירושה בתוך זמן קצר ככל שניתן.

סיכום

צו ירושה הכרחי לניהול ענייניו האחרונים של יקירכם שהלך לעולמו ולקבלת חלקכם ברכוש שהשאיר אחריו .

אם גם אתם נדרשים לצו ירושה, אנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין שמתמחה בענייני צוואות וירושות, על מנת שיעניק לכם ייעוץ משפטי ובמקרה הצורך יגיש את הבקשה למתן צו ירושה עבורכם וילווה אתכם באופן אישי עד לקבלת הצו.
בין אם תבחרו להגיש את הבקשה לצו ירושה בעצמכם ובין אם תבחרו להסתייע בעורך דין לצורך הגשת הבקשה, אנחנו בטוחים שהבנת התהליך והקפדה בביצוע השלבים וההנחיות שמוצגים במדריך זה, יסייעו בידכם ויבטיחו שתקבלו את צו הירושה בתוך זמן קצר וללא עיכובים מיותרים.  

המשך קריאה סגירה

אולי יעניין אותך

צוואה בכתב יד דוגמא – כולל דוגמאות והסברים
התנגדות לצוואה – מה זה ואיך עושים זאת נכון?
רשם הירושות – המדריך השלם
בקשה למתן צו ירושה
בקשה למתן צו ירושה

השאירו פרטים להתקשרות ויועץ משפטי מטעמנו ייצור אתכם קשר ב24 שעות הקרובות

בשליחת פנייה זו הנכם מאשרים קבלת תוכן שיווקי מסמארט וויל. אנחנו מכבדים את הפרטיות שלכם ומתחייבים לא למסור את הדואל שלכם לצד שלישי. תוכלו לקרוא עוד תחת תנאי הפרטיות שלנו